ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Φοίτηση
Η ώρα προσέλευσης των μαθητών στο σχολείο ορίζεται από τις 8.00 - 8.10 .Όσοι γονείς συνοδεύουν τα παιδιά τους ( των μικρών τάξεων )κατά την προσέλευσή τους τα αποχαιρετούν στην είσοδο του σχολείου και τα παραλαμβάνουν από το ίδιο σημείο το μεσημέρι.(14:00)
Φροντίζουμε να είμαστε συνεπείς στην ώρα προσέλευσης (το αργότερο στις 8:10 ) Όταν αργούμε διαταράσσουμε το μάθημα .Αποτελεί ένα μικρό μάθημα συνέπειας και ευθύνης και για την μετέπειτα ζωή τους.
Οι μαθητές μπαίνουνε ήσυχα στις γραμμές τους και συμμετέχουν στην ομαδική προσευχή (έτσι σεβόμαστε έμπρακτα το δικαίωμα των άλλων να προσευχηθούν)
Για λόγους ασφάλειας το σχολείο κλειδώνει στις 08:15 και ανοίγει πάλι τις πόρτες του στις 14:00. Για οτιδήποτε προκύψει το σχολείο θα επικοινωνήσει με τους γονείς με τα τηλέφωνα επικοινωνίας που διαθέτει.
Η φοίτηση είναι υποχρεωτική όπως ορίζει και ο νόμος. Ο γονέας είναι υποχρεωμένος μετά την 2η μέρα απουσίας να ενημερώσει το σχολείο και να καταθέσει στον δάσκαλο/α την γνωμάτευση του γιατρού.
Οι μαθητές συμμετέχουν στη διδακτική διαδικασία και σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών οι μαθητές απολαμβάνουν την διαδικασία της μάθησης, συνεργαζόμενοι χαμηλόφωνα ,ακούγοντας με προσοχή τον εκπαιδευτικό και τον/την συμμαθητή/τριά τους που έχει τον λόγο ,περιμένοντας να τους δοθεί ο λόγος και εκτελώντας σιωπηρά τις εργασίες που τους ανατίθενται. Αν κάποιος/α με τη συμπεριφορά του δημιουργεί προβλήματα κατά την διάρκεια του μαθήματος θα υποστεί τις λογικές συνέπειες της συμπεριφοράς του/ης .Η συμπεριφορά του/ης μαθητή/τριας καταγράφεται από τους εκπαιδευτικούς .Αν ο μαθητής /τρια δημιουργήσει τρεις φορές προβλήματα στην διάρκεια του μαθήματος τότε καλούνται οι γονείς από τον Δντή και τους εκπαιδευτικούς για ενημέρωση .Όταν ο μαθητής/τρια βελτιώσει τη συμπεριφορά του/της ο Δντής και το προσωπικό του σχολείου ενημερώνει πάλι τους γονείς και επιβραβεύει τον μαθητή/τρια για την προσπάθειά του/ης.Σε διαφορετική περίπτωση ο Σύλλογος Διδασκόντων θα αποφασίσει και θα ανακοινώσει τις αποφάσεις του. Επίσης η συμπεριφορά του μαθητή όπως ορίζει και το ΠΔ 8/95 θα έχει επιπτώσεις στην βαθμολογία του μαθητή.
Ο μαθητής/τρια είναι υπεύθυνος να έχει στην διάθεσή του/της όλα όσα θα χρειασθεί στην διάρκεια των μαθημάτων (βιβλία,τετράδια ,κασετίνα,ψαλιδάκια,μπλοκ,κόλλα κ.τ.λ) που φυσικά έχουν ανακοινωθεί από τον εκπαιδευτικό , ώστε να μπορούν να ολοκληρωθούν άνετα και από όλους όλες οι δραστηριότητες του μαθήματος.
Η καθημερινή εργασία, που τους ανατίθεται για το σπίτι και είναι προέκταση της εργασίας στην τάξη και πρέπει να ετοιμάζεται από το μαθητή με υπευθυνότητα.
Όλοι οι μαθητές συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές εξορμήσεις και στις εκδηλώσεις που οργανώνει το Σχολείο.
Οι σχολικές εκδρομές, οι σχολικοί περίπατοι, οι αθλητικές και οι άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις θεωρούνται ως σχολικός χρόνος και, κατά συνέπεια, η συμπεριφορά των μαθητών σε αυτές οφείλει να είναι ανάλογη με τη συμπεριφορά τους στο σχολείο.
Οι μαθητές του σχολείου για τις ανάγκες των μαθημάτων τους χρησιμοποιούν τους Η/Υ του σχολείου.Για την ασφάλεια των μαθητών από τους κινδύνους του διαδικτύου οι μαθητές περιηγούνται σε ηλεκτρονικές σελίδες και εκτελούν προγράμματα μόνο με την άδεια των εκπαιδευτικών.Οι μαθητές δεν κάνουν χρήση προσωπικών σελίδων κοινωνικής δικτύωσης (Face book ,twiter κ.τλ)
 
Ώρα του διαλείμματος
Όταν χτυπάει το κουδούνι οι μαθητές βγαίνουν από την αίθουσα έχοντας εφοδιασθεί με ότι θα τους χρειασθεί (μπουφάν τις κρύες μέρες, χρήματα και το κολατσιό τους)
Οι αίθουσες στην ώρα του διαλείμματος μένουν άδειες .Στον πίνακα ανακοινώσεων κάθε τάξης με ευθύνη του δασκάλου της τάξης αναγράφονται τα ονόματα των μαθητών που θα παραμείνουν μέσα και θα φροντίσουν για τον αερισμό ,την διευθέτηση των θρανίων ,τα εποπτικά είδη της αίθουσας κ.τ.λ.
Στους διαδρόμους προχωράνε σιγά χωρίς να τρέχουν για να αποφύγουν τις πόρτες που ανοίγουν (πολλά ατυχήματα έχουν προκληθεί μ? αυτόν τον τρόπο ,δεν σηκώνεται σκόνη που την εισπνέουμε όλοι και διευκολύνουνε συμμαθητές και εκπαιδευτικούς να διαλειμματίσουν κι αυτοί.)Αν κάποιος μαθητής ξεχαστεί και τρέξει μέσα στους διαδρόμους ,κάθεται στην καρέκλα στοχασμού για να αναστοχασθεί και να βεβαιώσει τον εαυτό του ότι στους διαδρόμους θα περπατάει όπως άλλωστε κάνουν και όλοι οι συμμαθητές του.
Στον χρόνο του διαλείμματος οι μαθητές φροντίζουν να πάνε στην τουαλέτα ,να πιούν νερό ,να κολατσίσουν και φυσικά να παίξουν .Καλύπτοντας στο διάλειμμα αυτές τις ουσιώδεις ανάγκες τους , θα μπορούν απρόσκοπτα στην ώρα του μαθήματος να αφιερωθούν και να απολαύσουν το μάθημά τους.
Μπορούν να παίξουν μπάσκετ με δικές τους μπάλες γιατί το σχολείο δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να προμηθευτεί μπάλες. Οι ίδιοι οι μαθητές έχουν την ευθύνη να υπάρχει ένας δίκαιος προγραμματισμός ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι μαθητές όλων των τάξεων περιοδικά να έχουν πρόσβαση στο γήπεδο. Γι?αυτόν το λόγο τα προεδρεία των τάξεων στην αρχή του σχολικού έτους θα εκπονήσουν πρόγραμμα για την διάθεση του γηπέδου στις τάξεις. Οι μαθητές επίσης έχουν την ευθύνη της εφαρμογής των κανονισμών του παιχνιδιού. Επειδή έχουμε πολλά ατυχήματα ,ποδόσφαιρο, οι μαθητές μπορούν να παίξουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Όταν χτυπάει το κουδούνι οφείλουν να διακόψουν την δραστηριότητά τους και σε εύλογο χρόνο να βρίσκονται στα θρανία τους για να μπορούν χωρίς χρονοτριβή ,με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού να υλοποιήσουν τους στόχους της επόμενης διδακτικής ώρας.
 
Επίλυση διαφορών
Όπως συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους και οι μαθητές ,στην διάρκεια του σχολείου θα εκτεθούν σε πραγματικές καταστάσεις ζωής, όπου θα νιώσουν ακόμα και έντονα συναισθήματα και θα χρειασθεί να επιλύσουν κάποιες διαφορές με τους συμμαθητές τους (στο παιχνίδι ,στις παρέες ,στα μαθήματα κ.τ.λ) .Σε κάθε περίπτωση ,όπως προκύπτει και από την διακήρυξη του Ο.Η.Ε για τα δικαιώματα των παιδιών ,κανένας δεν έχει το δικαίωμα να ασκήσει σωματική ?αλλά και λεκτική βία κατά του/της συμμαθητή/τριάς του .Υπάρχουν πάρα πολλοί διαφορετικοί τρόποι να εκφράσουνε τα συναισθήματά τους και να επιλύσουνε τις διαφορές τους .Η βία αποτελεί ένα ξεπερασμένο εργαλείο για την επίλυση διαφορών που παραπέμπει σε άλλες εποχές του ανθρώπινου είδους, Είναι ωφέλιμο από τα σχολικά χρόνια να μάθουν και στη συνέχεια σε όλη τους τη ζωή να ξεπερνάνε τις διαφορές τους μέσα σε αποδεκτά πλαίσια χωρίς παθητικότητα αλλά και χωρίς την χρήση βίας.. Χωρίς να το καταλάβουν ,μ?αυτόν τον τρόπο , θα αγαπήσουν και θα αγαπηθούνε περισσότερο.
Ο κάθε μαθητής/τρια όταν νομίζει ότι δεν μπορεί με τα δικά του μέσα να αντιμετωπίσει μια κατάσταση ,ζητάει την βοήθεια των εκπαιδευτικών κι αν χρειασθεί και του Δντή.
 
Υγιεινή
Οι μαθητές σέβονται το σχολικό χώρο και φροντίζουν να παραμένει καθαρός.
Φροντίζουν να κρατάνε καθαρή την αυλή και τους εσωτερικούς χώρους του σχολείου. Έτσι εμποδίζουμε τα μικρόβια να βρουν ένα χώρο στο σχολείο μας ,το σχολείο μας γίνεται πιο όμορφο και φυσικά διευκολύνουμε την καθαρίστρια στην δουλειά της.
Οι μαθητές φροντίζουν για την προσωπική τους αλλά και τη συλλογική καθαριότητα και ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του WC .Ο χρόνος που διαθέτει κάποιος για την προσωπική του ανάγκη αποτελεί μια ξεχωριστή προσωπική στιγμή και δεν έχει κανένας το δικαίωμα να τον παραβιάζει με οποιονδήποτε τρόπο.
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών παιχνιδιών δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση. (υπάρχουν και πρόσφατες έρευνες που αποδεικνύουν τις επιπτώσεις των κινητών στον ανθρώπινο εγκέφαλο και ιδιαίτερα των μικρών παιδιών).Το σχολείο έχει στην διάθεσή του τα τηλέφωνα επικοινωνίας για οποιαδήποτε ανάγκη.
Οι μαθητές φροντίζουν την περιουσία του σχολείου και ιδιαίτερα τα καθίσματα ,τα τραπεζοθρανία ,τις πόρτες και τον εξοπλισμό του σχολείου .Ειδικά για τα αναλώσιμα υλικά (χαρτί υγείας ,υγρό σαπούνι ,μαρκαδόροι ,κιμωλίες) οι μαθητές οφείλουν να χρησιμοποιούνε την απαιτούμενη ποσότητα φροντίζοντας μ?αυτόν τον τρόπο να υπάρχει επάρκεια για όλους
Οι μαθητές φροντίζουν να έχουν καθαρό το θρανίο τους στο τέλος της μέρας..Ο δάσκαλος της τάξης φροντίζει ώστε στο τέλος της μέρας όλα τα θρανία να είναι καθαρά για να μην επιβαρύνεται η καθαρίστρια του σχολείου. Έτσι οι μαθητές αναλαμβάνουν την ευθύνη της καθαριότητας του θρανίου τους.
Στο διάλειμμα και στο τέλος της μέρας οι μαθητές κάθε τάξης που έχουν ορισθεί ,φροντίζουν να κλείσουν τα φώτα της τάξης για να μην χρεώνεται άδικα ο λογαριασμός του σχολείου.Ο δάσκαλος κάθε τάξης στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης ,εκ περιτροπής ορίζει έναν μαθητή για κάθε εβδομάδα που θα είναι υπεύθυνος για τα φώτα της τάξης.
Οποιαδήποτε ζημιά προκληθεί σκόπιμα ή χωρίς τη θέλησή τους αποκαθίσταται άμεσα από τους γονείς.
Καλή σχολική χρονιά
Σύλλογος Διδασκόντων 2ου Δημ .Σχολείου Σιδηροκάστρου