Λειτουργία της σχολικής μονάδας σε συνθήκες πανδημίας

Λειτουργία της σχολικής μονάδας σε συνθήκες πανδημίας

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων με δεδομένες τις συνθήκες τις πανδημίας αποφάσισε για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου την τήρηση των παρακάτω μέτρων:

Στόχος των αποφάσεων είναι ο κατά το δυνατόν περιορισμός της διασποράς του ιού μέσω της χρήσης της μάσκας, της τήρησης αποστάσεων και του περιορισμού του συγχρωτισμού.

Η προσέλευση θα πρέπει να ολοκληρώνεται απαραίτητα μέχρι τις 8.15 π.μ.

Γονείς, κηδεμόνες ή οποιοδήποτε άλλο άτομο απαγορεύεται να εισέλθει στον χώρο του σχολείου για οποιονδήποτε λόγο εκτός αν έχει προηγηθεί συνεννόηση με τον δ/ντη της σχολικής μονάδας και μόνο φορώντας μάσκα. Μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων θα παραλαμβάνουν τη σάκα από τους γονείς τους στην εξώπορτα και, χωρίς να στέκονται καθόλου στην αυλή, φορώντας τη μάσκα τους, όπως ορίζεται από τις σχετικές οδηγίες, θα πηγαίνουν κατευθείαν στο θρανίο τους, όπου και θα παραμένουν μέχρι την έναρξη του μαθήματος.

Για να αποφευχθεί η πυκνή συγκέντρωση στον ίδιο χώρο κατά την προσέλευση και, κατά συνέπεια, μη τήρηση του κανόνα των αποστάσεων ο Σύλλογος Διδασκόντων

α) προτείνει σε γονείς, μαθητές/τριες η προσέλευση να γίνεται ως εξής:

Όλα τα τμήματα της Α, Β και Γ τάξης στο διάστημα 8 – 8.10.

Όλα τα τμήματα της Δ, Ε, και ΣΤ τάξης στο διάστημα 8.10 – 8.15.

β) όπως και πέρυσι, εκτός από την καθιερωμένη κεντρική είσοδο θα λειτουργήσει και η είσοδος από την πλευρά του Ειρηνοδικείου.

Συνεπώς η προσέλευση των μαθητών/τριών στο διδακτήριο θα γίνεται με δύο τρόπους

  1. Τα τμήματα Α, Γ, Δ, ΣΤ1 (Ομάδα 1) θα εισέρχονται στην αυλή από την κύρια είσοδο και στη συνέχεια στο κτίριο επίσης από την κεντρική πόρτα (Α, ΣΤ1) και την είσοδο της προσευχής (Γ, Δ).
  2. Τα τμήματα Β1, Β2, Ε, ΣΤ2 (Ομάδα 2) θα εισέρχονται στην αυλή από την είσοδο του Ειρηνοδικείου και στη συνέχεια στο κτίριο από την ανατολική πόρτα.

Η πρωινή προσευχή δε θα γίνεται όπως πριν με συγκέντρωση των μαθητών/τριών στο προαύλιο αλλά από κάθε τμήμα χωριστά στις αίθουσες διδασκαλίας.

 

Στο διάλειμμα η έξοδος και η επιστροφή στο κτίριο θα γίνεται από τις ίδιες πόρτες που χρησιμοποιεί το κάθε τμήμα κατά την προσέλευση – αποχώρηση. Οι ώρες διεξαγωγής του διαλείμματος αλλάζουν ως εξής:

1ο διάλειμμα  9.35 – 9 .50.

Θα βγαίνουν τα τμήματα Α, Β1, Β2, Γ στους χώρους που θα υποδείξουν οι υπεύθυνοι τμημάτων ή οι διδάσκοντες την προηγούμενη ώρα, οι οποίοι θα είναι και οι εφημερεύοντες.

1ο διάλειμμα 9.50 – 10.05

Θα βγαίνουν τα τμήματα Δ, Ε, ΣΤ1, ΣΤ2 στους χώρους που θα υποδείξουν οι υπεύθυνοι τμημάτων ή οι διδάσκοντες την προηγούμενη ώρα, οι οποίοι θα είναι και οι εφημερεύοντες.

2ο διάλειμμα για  Α, Β1, Β2, Γ στις 11.30 – 11.40.

2ο διάλειμμα για Δ, Ε, ΣΤ1, ΣΤ2 στις 11.40 – 11.50.

3ο διάλειμμα για Α, Β1, Β2, Γ στις 12.20 – 12.30.

3ο διάλειμμα για  Δ, Ε, ΣΤ1, ΣΤ2 στις 12.30 – 12.40.

 

 Σε περίπτωση βροχής και επειδή το σχολείο δε διαθέτει επαρκή στεγασμένο χώρο εξωτερικά του κτιρίου. Οι μαθητές/τριες θα κάνουν διάλειμμα στις θέσεις τους, δε θα μετακινούνται καθόλου και θα ξεκουράζονται εκεί μέχρι την έναρξη του επόμενου μαθήματος. Προκειμένου να δοθεί χρόνος να αποφορτιστούν για κάποια λεπτά από τη μάσκα και να βρεθούν σε στεγασμένο χώρο, οι εκπαιδευτικοί θα συνεννοούνται ώστε κατά τη διάρκεια του μαθήματος και εναλλάξ οι μαθητές με επιτήρηση του διδάσκοντος θα κατεβαίνουν στο μικρό υπόστεγο της κύριας εισόδου για 5-10 λεπτά. Επίσης, αν η αυλή δεν έχει συγκεντρώσει νερά και είναι δυνατός ο περίπατος οι εκπαιδευτικοί μπορούν να οδηγήσουν τα παιδιά σε έναν περίπατο γύρω από το διδακτήριο με την ατομική τους ομπρέλα.

Για τη διεξαγωγή του διαλείμματος  ο αύλειος χώρος χωρίζεται σε 4 τομείς στους οποίους θα γίνεται το διάλειμμα για κάθε τμήμα. Ενδεικτικά οι χώροι που ορίζονται είναι οι εξής:

Στον τομέα 1 θα κάνουν διάλειμμα διαδοχικά οι Α και Ε.

Στον τομέα 2 οι Β1 και ΣΤ2.

Στον τομέα 3 οι Β2 και Δ.

Στον τομέα 4 οι Γ και ΣΤ1.

Η αποχώρηση θα γίνεται από τις πόρτες εισόδου με σειρά γειτνίασης προς τις εξόδους, δηλαδή:

Ανατολική πόρτα: Ε, ΣΤ2, Β1, Β2

Κεντρική είσοδος: ΣΤ1, Α, Γ, Δ, Πληροφορική, Μουσική

 

Β) Χρήση και εκπαίδευση στη χρήση της μάσκας

Οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα των μικρότερων τάξεων θα επισημαίνουν τακτικά στους μαθητές/τριες τη σημασία και τη σωστή χρήση της μάσκας και την έμφαση στην ανάγκη τήρησης των αποστάσεων και αποφυγής του συνωστισμού. Η μάσκα θα είναι υποχρεωτική κατά την προσέλευση, αποχώρηση και τη διεξαγωγή του μαθήματος. Στο διάλειμμα και εφόσον  έχουν οριστεί τομείς ο συγχρωτισμός είναι περιορισμένος και με την επίβλεψη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών τα παιδιά μπορούν να αποφορτίζονται από τη μάσκα. Το κυλικείο δεν λειτουργεί και συγχρωτισμός εκεί δεν υφίσταται. Επίσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει αποφασίσει αποφόρτιση από τη μάσκα στη μέση των δίωρων μαθημάτων με κάθοδο για λίγα λεπτά στην αυλή και επιστροφή για μάθημα.

 

Γ) Διαρρύθμιση και επιλογή αιθουσών

 Οι αίθουσες διατέθηκαν με τα παρακάτω κριτήρια:

– καλός αερισμός (όλες οι χρησιμοποιούμενες διαθέτουν παράθυρα)

– περιορισμός της χρήσης αιθουσών από διαφορετικά τμήματα κατά το δυνατό: διδασκαλία διαφορετικών τμημάτων στην ίδια αίθουσα γίνεται μόνο στις αίθουσες ΤΥ ΖΕΠ η οποία διατίθεται και για τη Μουσική και στην αίθουσα Πληροφορικής στις οποίες τα μέτρα αερισμού και απολύμανσης θα είναι αυξημένα.

– προσπάθεια για κάλυψη όλων των αναγκών των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων

– λήφθηκε υπόψη ο αριθμός μαθητών/τριων κάθε τμήματος.

– η Ε τάξη έχει παιδί το οποίο λόγω κινητικών προβλημάτων δεν μπορεί να ανεβοκατεβαίνει ορόφους, οπότε η τάξη του παρέμεινε για άλλη μια χρονιά στο ισόγειο.

-δε θα γίνουν εκδηλώσεις με συγκέντρωση μεγάλου αριθμού μαθητών

– δεν υπάρχει κλειστός χώρος για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής τον χειμώνα: αποφασίστηκε να δοθεί ένα μεγάλο μέρος της πρώην αίθουσας εκδηλώσεων, εφόσον αυτές δεν συνιστώνται.

Η τοποθέτηση των θρανίων έγινε σε συντριπτικό ποσοστό με έναν/μια μαθητή ανά θρανίο και τηρήθηκε ο κανόνας της απόστασης του 1,5 μ. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που θρανίο δόθηκε σε δύο άτομα ήταν αδέρφια που έτσι κι αλλιώς συγχρωτίζονται στο σπίτι και δεν έχει νόημα η απομάκρυνση στο σχολείο. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός επιστρατεύτηκαν όλα τα διαθέσιμα θρανία, ακόμη και τα φθαρμένα ή αυτά που είχαν ενωθεί παλαιότερα σε πάγκους εργασίας, τα οποία βάφτηκαν και επιδιορθώθηκαν με μέριμνα των εκπ/κων. Η φορά τοποθέτησης έγινε σύμφωνα με τις οδηγίες. Εν κατακλείδι μπορούμε να ισχυριστούμε ότι εκτός 6 μαθητών οι υπόλοιποι 126 κάθονται μόνοι τους.

 

Δ) Εκδηλώσεις –  γιορτές – εκδρομές – διαγωνισμοί – ενημερώσεις γονέων

Όλες οι εορταστικές ή άλλες εκπαιδευτικές εκδηλώσεις θα γίνονται ανά τμήμα και τελετή λήξης θα γίνει μόνο με τη συμμετοχή των αποφοίτων της ΣΤ και των γονέων τους με χρήση μάσκας, εκτός αν τα επιδημιολογικά δεδομένα έχουν αλλάξει. Ενδεχομένως η τελετή λήξης να γίνει με την τήρηση των οδηγιών στην αυλή που έχει ικανοποιητικά μεγάλη έκταση. Οι ενημερώσεις – συνελεύσεις γονέων θα γίνονται στις αίθουσες διδασκαλίας με χρήση μάσκας μετά τη λήξη του ωραρίου. Οι αίθουσες μετά το πέρας των συναντήσεων θα απολυμαίνονται κανονικά. Σε ό,τι αφορά τους διαγωνισμούς το σχολείο αποφάσισε την μη συμμετοχή του σε μαθητικούς διαγωνισμούς Μαθηματικών και Φυσικής φέτος, ενώ περίπατοι μπορούν να πραγματοποιούνται ανά τμήμα πεζή. Εκδρομές με λεωφορείο θα αποφευχθούν και η πραγματοποίησή τους θα εξεταστεί μόνο αν υπάρχουν σοβαρές εκπαιδευτικές ανάγκες για π.χ. την ολοκλήρωση ενός σχεδίου εργασίας ή άλλου εκπαιδευτικού προγράμματος.

 

Ε) Ορισμός χώρου υποδοχής πιθανού κρούσματος και υπεύθυνου

Ως υπεύθυνος διαχείρισης πιθανού κρούσματος ορίστηκε ο δ/ντης του σχολείου και επιφορτίστηκε με όλα τα καθήκοντα ενημέρωσης των συναδέλφων και αντιμετώπισης κρουσμάτων. Έχουν ήδη επισημανθεί τα συμπτώματα στα οποία θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα και έχουν αναρτηθεί οι σχετικές οδηγίες στις αίθουσες των τμημάτων. Ως χώρος υποδοχής επιλέχθηκε το δωμάτιο του κυλικείου γιατί έχει πόρτα που ανοίγει στην αυλή και μπορεί να αεριστεί αποτελεσματικά, δε χρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς, κλειδώνει αποκόπτοντας την πρόσβαση σε τρίτους άρα και την μετάδοση του ιού και μπορεί να απολυμανθεί εύκολα. Το σχολείο έχει προμηθευτεί μέρος του υλικού που απαιτείται για την αντιμετώπιση του κρούσματος (θερμομετρητής εξ αποστάσεως, μάσκες, γάντια, αντισηπτικό) και στο άμεσο μέλλον θα επιδιώξει να προσθέσει και 2 σετ φόρμες προστασίας, αν η τιμή το επιτρέπει.

 

ΣΤ) Ολοήμερο – σίτιση

Η αίθουσα του ολοημέρου αποφασίζεται να είναι το υπόλοιπο μέρος της αίθουσας εκδηλώσεων από αυτό που θα χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της Φυσικής Αγωγής. Πρόκειται για μια πολύ καλά αεριζόμενη αίθουσα στην οποία οι μαθητές/τριες μπορούν και να σιτίζονται, καθώς η τραπεζαρία είναι μικρή και δεν αερίζεται το ίδιο καλά. Οι μαθητές θα φέρουν το ατομικό τους παγουρίνο και θα σιτίζονται σε ομάδες ανά τμήμα και οι ομάδες θα έχουν απόσταση μεταξύ τους. Θα γίνει σύσταση στους γονείς για τη χρήση ισοθερμικών δοχείων ώστε να περιοριστεί ο συγχρωτισμός στη θέρμανση των φαγητών.

 

Ζ) Φωτοτυπίες – κοινόχρηστα υλικά.

Η χρήση των φωτοτυπιών θα περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατό, ώστε να αποφευχθεί η μεταφορά πιθανού φορτίου του ιού. Οι υπολογιστές, τα μουσικά όργανα και τα όργανα γυμναστικής θα απολυμαίνονται με μέριμνα των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, ενώ δε θα γίνεται κοινή χρήση μολυβιών ή άλλων αντικειμένων στα Εικαστικά ή άλλα μαθήματα. Οι μπάλες θα κατανεμηθούν σε συγκεκριμένα τμήματα.

 

Η) Ενημέρωση – οδηγίες προς όλη τη σχολική κοινότητα

Σχετικά με όλες τις παραπάνω αποφάσεις αλλά και τις οδηγίες που εκδίδει κατά καιρούς ο ΕΟΔΥ εκπαιδευτικοί, λοιπό προσωπικό, μαθητές/τριες, γονείς θα ενημερώνονται τακτικά από την ιστοσελίδα του σχολείου, μέσω μαζικής αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων, με αναρτήσεις στους πίνακες των τμημάτων και, γενικά, με κάθε πρόσφορο τρόπο. Ήδη έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα όλες οι οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Κοινοποιήστε στο ...
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών

Πρόσφατα Άρθρα

Ιστορικό