Μαθητικά Συμβούλια 2018-19: Ένας σύντομος απολογισμός

Τα Μαθητικά Συμβούλια ήταν ένα συλλογικό όργανο συνεδρίασης, διαλόγου και αποφάσεων του οποίου η λειτουργία αποφασίστηκε δοκιμαστικά για πρώτη φορά στο διδακτικό έτος 2018-19.

Αποτελούνταν από τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων Ε΄και  ΣΤ΄ (54 συνολικά), τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους και τον δ/ντη του σχολείου. Η διεξαγωγή των συνεδριάσεων αποφασιζόταν μετά από αίτημα κάποιου τμήματος ή των εκπαιδευτικών. Τα αιτήματα των τμημάτων προετοιμάζονταν στις συνεδριάσεις τους. Αν τελικά αποφασιζόταν η συνεδρίαση, ο δ/ντης  ενημέρωνε όλα τα τμήματα ώστε να προετοιμάσουν και τα δικά τους αιτήματα. Τέλος, υπήρχε και η δυνατότητα της σύγκλησης έκτακτων συνεδριάσεων, αν προέκυπτε ανάγκη για κάποια απόφαση.

Στόχοι της λειτουργίας του Μαθητικού Συμβουλίου ήταν:

-η καλλιέργεια των δεξιοτήτων διαλόγου (ελευθερία έκφρασης, σεβασμός στον άλλο κλπ) και η ενίσχυση ης αυτοεκτίμησης για όλους τους συμμετέχοντες

– η ενημέρωση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/τριών στα ζητήματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα

-η κατανόηση εκ μέρους των μαθητών/τριών ότι τα καθημερινά προβλήματα και οι αποφάσεις που λαμβάνονται για να λυθούν είναι κοινά για όλους και οι λύσεις δεν πηγάζουν από την αυθεντία των δασκάλων αλλά από τις ανάγκες λειτουργίας της σχολικής κοινότητας

-η προσφορά βιωμάτων που ενισχύουν τη δημοκρατική παιδεία και την κριτική σκέψη

-η δημιουργία του αισθήματος του ανήκειν σε μια κοινότητα που ενδιαφέρεται

-η αξιοποίηση της παραγωγικής σκέψης και της δημιουργικής φαντασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας

-η λήψη αποφάσεων που θα βελτιώνουν τη ζωή στη σχολική κοινότητα

Η συνεδρίαση είχε ως συντονιστή τον δ/ντη. Αρχικά καταγράφονταν τα θέματα προς συζήτηση στην ημερήσια διάταξη με σειρά προτεραιότητας. Κάθε θέμα είχε ως εισηγητή εκπροσώπους του τμήματος που το έθετε. Ακολουθούσε διάλογος με τη συμμετοχή όλων των μελών, ενώ οι αποφάσεις παίρνονταν με ψηφοφορία δια ανατάσεως της χειρός και κατά πλειοψηφία. Οι αποφάσεις ήταν δεσμευτικές για όλα τα μέλη, ενώ για κάθε συνεδρίαση τηρήθηκαν πρακτικά, τα οποία φυλάσσονται στο αρχείο του σχολείου.

Πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους 8 συνεδριάσεις, οι περισσότερες δίωρες. Συζητήθηκαν και λήφθηκαν αποφάσεις για 15 θέματα συνολικά, αρκετά από τα οποία ήταν ιδιαίτερα σημαντικά. Ενδεικτικά:

-«Κατανομή του αύλειου χώρου στα διαλείμματα»,  με το οποίο σταμάτησαν πολλές διαφωνίες.

-«Τοποθέτηση φίλτρων στις εσωτερικές βρύσες», απόφαση που απευθυνόταν και υλοποιήθηκε από τον Σύλλογο Γονέων και χαροποίησε ιδιαίτερα τα παιδιά διότι τους έδωσε το αίσθημα ότι η συμμετοχή τους έχει ουσιαστική επιρροή,

«Καθαριότητα στην αυλή μετά το Σ/Κ» από το οποίο προέκυψε η συνεργατική και αλληλέγγυα δράση «Φροντίζω την αυλή»

«Ασφάλεια στην αυλή και στις σκάλες», για την αποτροπή ατυχημάτων.

«Βανδαλισμοί στο διδακτήριο», από το οποίο προέκυψαν πολύ σημαντικές αποφάσεις για δράσεις που τελικά δεν υλοποιήθηκαν εξαιτίας της χαλαρότητας των τελευταίων ημερών.

Γενικά, η δοκιμαστική λειτουργία των Μαθητικών Συμβουλίων κρίθηκε ικανοποιητική καθώς έδωσε το δικαίωμα σε περισσότερους από τους μισούς μαθητές που συμμετείχαν να εκφράσουν πολλές φορές δημόσια την άποψή τους, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών με τις ζωηρές αλλά πολιτισμένες συνεδριάσεις και βοήθησε τη σχολική κοινότητα να λύσει με δημοκρατικό τρόπο  πολλά υπαρκτά προβλήματα.

 

Κοινοποιήστε στο ...
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών

Πρόσφατα Άρθρα

Ιστορικό