Ενημέρωση για την 1η Ιουνίου: Τι πρέπει να ξέρουμε

Ενημέρωση για την 1η Ιουνίου: Τι πρέπει να ξέρουμε

Τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο την 1η Ιουνίου. Ωστόσο, εξαιτίας της πανδημίας υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να γνωρίζουμε, ώστε το σχολείο να λειτουργήσει σωστά.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνέταξε έναν νέο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, τον οποίο γονείς και μαθητές/τριες θα πρέπει να γνωρίζουν πριν επιστρέψουν στο σχολείο.

Για να κατεβάσετε τον κανονισμό: Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 2ου Δ

Διαβάστε τον κανονισμό παρακάτω:

Νέος εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 2ου Δ.Σ. Σιδηροκάστρου λόγω Covid-19

Λαμβάνοντας υπόψη τις υπουργικές αποφάσεις, τις προτάσεις του ΕΟΔΥ για την αποτροπή της εξάπλωσης του Covid-19 και την κατάσταση του σχολικού μας κτιρίου ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδρίασε για να αποφασίσει τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου μας τον μήνα Ιούνιο.

Θα πρέπει εξαρχής να γίνει αντιληπτό ότι στόχος της λειτουργίας του σχολείου την περίοδο αυτή δεν είναι τόσο η επίτευξη του συνόλου των συνηθισμένων διδακτικών επιδιώξεων, όσο η προσαρμογή των μαθητών/τριών στις δυσκολίες που δημιουργούνται με την προσπάθεια περιορισμού της μετάδοσης του ιού και η εμπέδωση των νέων κανόνων λειτουργίας που αποφασίζονται, προκειμένου το σχολείο να λειτουργήσει με ασφάλεια για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας και τα οικεία τους πρόσωπα.

Ως εκ τούτου οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων έχουν ως στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τους υγειονομικούς κανόνες, την αποφυγή κατά το δυνατόν του συγχρωτισμού και την τήρηση αποστάσεων στην προσέλευση, στη διάρκεια των μαθημάτων, στα διαλείμματα, στις μετακινήσεις των παιδιών εντός του κτιρίου και της αυλής και στην αποχώρηση.

Ο τρόπος που θα λειτουργήσει το σχολείο είναι ο εξής:

1) Έναρξη, λήξη και ωράριο λειτουργίας

Το σχολείο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του την 1η Ιουνίου. Η τελευταία ημέρα για μαθητές/τριες θα είναι η 26η Ιουνίου.

Το ωράριο λειτουργίας θα είναι από τις 8.15 (έναρξη) έως και τις 1.15 (λήξη). Το ολοήμερο ΔΕΝ θα λειτουργήσει. Όλοι οι μαθητές θα αποχωρούν με τη  λήξη του πρωινού προγράμματος.  

2) Πώς θα λειτουργήσουν τμήματα και υποτμήματα   

Σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΥΠΑΙΘ χωρισμός τμημάτων σε υποτμήματα γίνεται αν οι μαθητές/τριες κάθε τμήματος είναι παραπάνω από 15 ή αν η αίθουσα διδασκαλίας δεν έχει τα απαιτούμενα τετραγωνικά μέτρα ώστε να τηρείται η απαραίτητη απόσταση των 1,5 μ. ανά μαθητή.

Με βάση τα παραπάνω τα τμήματα Α2 (υπεύθυνη εκπ/κος Γιούρη Ελένη), Ε1 (Χονδρολέου Γεωργία), Ε2 (Κολσούζογλου Αναστασία), ΣΤ1 (Ντικμπασάνη Βασιλική) και ΣΤ2 (Δομτζίδης Απόστολος)  θα λειτουργήσουν ως έχουν και οι μαθητές/τριές του θα προσέρχονται στο σχολείο κανονικά όλες τις εργάσιμες ημέρες μέχρι και τη λήξη.

Αντίθετα τα τμήματα Α1 (Βράγκα Δήμητρα), Β (Γκαδάτσου Θεοδώρα), Γ (Παυλίδης Παύλος), Δ (Τσολακίδου Λεμονιά) χωρίζονται το καθένα σε δύο υποτμήματα. Μαθητές και μαθήτριες χωρίζονται στα υποτμήματα –σύμφωνα με τις υποδείξεις του Υπουργείου- με αλφαβητική σειρά.  Οι μαθητές/τριες των υποτμημάτων θα προσέρχονται στο σχολείο εκ περιτροπής ανά 2 ημέρες. Τι υπόλοιπες ημέρες θα παραμένουν σπίτι.

Πιο συγκεκριμένα και με αλφαβητική σειρά

 

Α τάξη

Το Α1 χωρίζεται στα υποτμήματα Α1α και Α1β.

Στο Α1α θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες 

Ghullami Elham και από την Αγιάζη Ιωάννα έως και τον Ιωαννίδη Γεώργιο

Στο Α1β από Κωνσταντίνου Πασχαλία έως και Χοτζούδη Δέσποινα

 

Β τάξη

Η Β΄τάξη χωρίζεται στα υποτμήματα Β1 και Β2.

Στο Β1 θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες

Ghullami Asila, Βασιλείου Αικατερίνη έως και Πολυζωάκη Σταυρούλα

Στο Β2 από

Σαμπουκασίδου Σοφία έως και Χάχογλου Ηλίας, Treibalova Stepanka.

 

Γ΄ τάξη

Η Γ΄ τάξη χωρίζεται στα υποτμήματα Γ1 και Γ2.

 Στο Γ1 θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες

Από Ασενίδης Δημήτριος έως και Ματσακίδου Μαρία

Στο Γ2 από

Μαυρουδής Άγγελος έως και Σιάσιος Γεώργιος, Sarvari Zahra.

 

Δ΄ τάξη

Η Δ΄ τάξη χωρίζεται στα υποτμήματα Δ1 και Δ2.

 Στο Δ1 θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες

Ghaznawi Zahra, Ghaznawi Zainab, Hosseini Nahdieyh

και από Γαλάνης Κωνσταντίνος έως και Σιδηροπούλου Γεωργία

Στο Δ2

από Σπυριάδης Δανιήλ έως και Χριστοφορίδης Ευάγγελος-Μάριος, Treibalova Alenka .   

 

3) Ποιες ημέρες θα προσέλθουν οι μαθητές/τριες των υποτμημάτων

Οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α1α, Β1, Γ1 και Δ1 θα προσέλθουν στο σχολείο τις ημέρες

1, 3, 5, 9, 11, 15, 17, 19, 23, 25 Ιουνίου.

Οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α1β, Β2, Γ2 και Δ2 θα προσέλθουν στο σχολείο τις ημέρες

2, 4, 10, 12, 16, 18, 22, 24, 26 Ιουνίου.

Υπενθυμίζουμε ότι οι μαθητές των τμημάτων που ΔΕΝ χωρίστηκαν προσέρχονται όλες τις εργάσιμες ημέρες.

 

4). Προσέλευση

Η προσέλευση θα γίνεται έως και τις 8.15.

Γονείς, κηδεμόνες ή οποιοδήποτε άλλο άτομο απαγορεύεται να εισέλθει στον χώρο του σχολείου για οποιονδήποτε λόγο. Μαθητές και μαθήτριες θα παραλαμβάνουν τη σάκα τους στην εξώπορτα και, χωρίς να στέκονται καθόλου στην αυλή, θα πηγαίνουν κατευθείαν στο θρανίο τους, όπου και θα παραμένουν μέχρι την έναρξη του μαθήματος.

Για να μην παρατηρηθεί πυκνή συγκέντρωση στον ίδιο χώρο κατά την προσέλευση και, κατά συνέπεια, μη τήρηση του κανόνα των αποστάσεων ο Σύλλογος Διδασκόντων

α) προτείνει στους γονείς και σε μαθητές/τριες η προσέλευση να γίνεται ως εξής:   

Όλα τα τμήματα και υποτμήματα της Α και Β τάξης στο διάστημα 8 – 8.05.

Όλα τα τμήματα και υποτμήματα της Γ και Δ τάξης στο διάστημα 8.06 – 8.10.

Όλα τα τμήματα και υποτμήματα της Ε και ΣΤ τάξης στο διάστημα 8.11 – 8.15.

Οι μαθητές/τριες της πρωινής ζώνης θα προσέρχονται στη δική τους ώρα αλλά θα ακολουθούν τους κανόνες που περιγράφονται παρακάτω.

β) αποφασίζει ότι, εκτός από την καθιερωμένη κεντρική είσοδο θα λειτουργήσει και η είσοδος από την πλευρά του Ειρηνοδικείου.

Συνεπώς η προσέλευση των μαθητών/τριών στο διδακτήριο θα γίνεται με δύο τρόπους

  1. Τα τμήματα και υποτμήματα Α1, Α2, Β, Γ, ΣΤ1 (Ομάδα 1) θα εισέρχονται στην αυλή από την κύρια είσοδο και στη συνέχεια στο κτίριο επίσης από την κεντρική πόρτα (Α1, Α2, ΣΤ1) και την είσοδο της προσευχής (Β, Γ).
  2. Τα τμήματα και υποτμήματα Δ, Ε1, Ε2, ΣΤ2 (Ομάδα 2) θα εισέρχονται στην αυλή από την είσοδο του Ειρηνοδικείου και στη συνέχεια στο κτίριο από την ανατολική πόρτα (ασανσέρ, Ε1, Ε2, ΣΤ2) και η Δ από την πόρτα της  στην αυλή.

 

Η πρωινή προσευχή δε θα γίνεται όπως πριν με συγκέντρωση των μαθητών/τριών στο προαύλιο αλλά από κάθε τμήμα χωριστά στις αίθουσες διδασκαλίας.

 

5) Κατά τη διάρκεια του μαθήματος

Οι αίθουσες έχουν διαρρυθμιστεί με ένα θρανίο και μία καρέκλα ανά μαθητή και σε απόσταση 1,5 μ διαγωνίως, σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΥΠΑΙΘ και του ΕΟΔΥ. Επίσης η ελάχιστη απόσταση από τον/την εκπ/κο και τον πίνακα είναι 2 μ.

Το παιδί θα παρακολουθεί το μάθημα από τη θέση του χωρίς άσκοπες μετακινήσεις, ενώ δεν προβλέπεται συνεργατική μάθηση όσο διαρκούν τα μέτρα προφύλαξης από τον ιό. Δεν παραδίδονται φωτοτυπίες, γίνεται εκτεταμένη χρήση των τετραδίων με αυτοδιόρθωση, χωρίς παρέμβαση-προσέγγιση του δασκάλου και κάθε μαθητής/τρια έχει τα προσωπικά του αντικείμενα τα οποία και χρησιμοποιεί αποκλειστικά χωρίς να προσφέρει ή να ζητά από άλλους/ες. Αυτό σημαίνει ότι μαθητές/τριες και γονείς θα πρέπει προσέχουν ώστε κατά την προσέλευση στο σχολείο οι μαθητές/τριες να είναι εφοδιασμένοι με όλα τα απαραίτητα υλικά για τη σωστή διεξαγωγή των μαθημάτων και, βέβαια, να τα μεταχειρίζονται με προσοχή και να μην τα χάνουν.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από σχετική συνεδρίαση αποφάσισε να μην προβεί στην προαιρετική χρήση κάμερας και ταυτόχρονης αναμετάδοσης του μαθήματος. Η αιτολόγηση της απόφασης είναι σύμφωνη με τις θέσεις που έχει διατυπώσει σχετικά η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. Σε περίπτωση που μαθητές/.τριες απουσιάζουν για διάφορους λόγους θα μπορούν να ενημερώνονται με τους τρόπους που διεξήχθη η ασύγχρονη εκπαίδευση τους προηγούμενους δύο μήνες στο σχολείο μας (blog, e-mail, ιστοσελίδα).

 

6) Στην ώρα του διαλείμματος

Τα διαλείμματα αλλάζουν ως εξής:

1ο διάλειμμα για την Ομάδα 1  9.35 – 9 .50.

Θα βγαίνει η Ομάδα 1 (Α1, Α2, Β, Γ, ΣΤ1) στους χώρους που θα υποδείξουν οι υπεύθυνοι τμημάτων ή οι διδάσκοντες την προηγούμενη ώρα, οι οποίοι θα είναι και οι εφημερεύοντες. Η έξοδος και η είσοδος θα γίνεται από την κεντρική πόρτα, την ίδια που χρησιμοποίησαν οι μαθητές/τριες για την προσέλευσή τους στο σχολείο.

1ο διάλειμμα για την Ομάδα 2 9.50 – 10.05

Θα βγαίνει η Ομάδα 2 (Δ, Ε1, Ε2, ΣΤ2) στους χώρους που θα υποδείξουν οι υπεύθυνοι τμημάτων ή οι διδάσκοντες την προηγούμενη ώρα, οι οποίοι θα είναι και οι εφημερεύοντες. Η έξοδος και η είσοδος θα γίνεται από την ανατολική πόρτα (ασανσέρ), την ίδια που χρησιμοποίησαν οι μαθητές/τριες για την προσέλευσή τους στο σχολείο (Ε1, Ε2, ΣΤ2). Οι μαθητές της Δ θα εισέρχονται και εξέρχονται από την πόρτα που οδηγεί απευθείας στην τάξη τους.

Στα υπόλοιπα διαλείμματα η διαδικασία εισόδου εξόδου θα είναι η ίδια. Οι ώρες θα είναι οι παρακάτω:

2ο διάλειμμα για την Ομάδα 1  11.30 – 11.40.

2ο διάλειμμα για την Ομάδα 2  11.40 – 11.50.

3ο διάλειμμα για την Ομάδα 1  12.20 – 12.30.

3ο διάλειμμα για την Ομάδα 2  12.30 – 12.40.

 

Προσοχή: σε περίπτωση βροχής και επειδή το σχολείο δε διαθέτει επαρκή στεγασμένο χώρο εσωτερικά ή εξωτερικά, οι μαθητές/τριες θα κάνουν διάλειμμα στις θέσεις τους. Δε θα μετακινούνται καθόλου και θα ξεκουράζονται εκεί μέχρι την έναρξη του επόμενου μαθήματος. 

 

7) Αποχώρηση

Θα γίνεται μετά το κουδούνι στις 1.15 με τον ακριβώς αντίστροφο τρόπο που έγινε για κάθε ομάδα τμημάτων και υποτμημάτων και η προσέλευση στο σχολείο. Γονείς και κηδεμόνες θα περιμένουν να παραλάβουν τα παιδιά στις δύο εξώπορτες (κεντρική και ειρηνοδικείου) τηρώντας τους κανόνες των αποστάσεων.

Συγκεκριμένα: Οι μαθητές/τριες των Α1, Α2, ΣΤ2 αποχωρούν από κεντρική είσοδο και κατόπιν κεντρική εξώπορτα. Οι μαθητές/τριες των Β, Γ από πόρτα προσευχής και κεντρική εξώπορτα. Οι μαθητές/τριες της Δ από την πόρτα της τάξης τους και στη συνέχεια την πόρτα Ειρηνοδικείου. Οι μαθητές/τριες Ε1, Ε2, ΣΤ2 από την πόρτα ασανσέρ και μετά από την πόρτα Ειρηνοδικείου.

 

Πρόσθετες επισημάνσεις:

  • Οι μαθητές/τριες θα κινούνται μέσα στο σχολείο κατά την έξοδο/είσοδο των διαλειμμάτων συνοδεία εκπ/κού.
  • Απαγορεύονται παιχνίδια με μπάλα στο διάλειμμα και, επακόλουθα, οι μαθητές/τριες δε θα φέρνουν μπάλα στο σχολείο. Επίσης θα πρέπει να αποφεύγονται παιχνίδια με προσέγγιση και σωματική επαφή.
  • Ο αερισμός των αιθουσών θα είναι συνεχής. Η πλύση των χεριών και η χρήση αντισηπτικού τακτική και καθημερινή.
  • Είναι δεδομένο ότι κάποια μαθήματα ειδικοτήτων δε θα τα παρακολουθήσουν όλοι με την αναδιαμόρφωση του προγράμματος. Στα υποτμήματα το νέο πρόγραμμα μαθημάτων θα ανακοινωθεί ή θα ανανεώνεται καθημερινά από τον υπεύθυνο τμήματος.
  • Η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης υποχρεούται να φορά μάσκα, ενώ η χρήση μάσκας για το υποστηριζόμενο παιδί είναι προαιρετική.
  • Οι γονείς θα πρέπει να κρατούν τα παιδιά στο σχολείο σε περίπτωση που παρουσιάζουν ακόμη και ελαφρά συμπτώματα ασθένειας, όπως, π.χ., ένα απλό συνάχι ή ανεξήγητος βήχας. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κάποιο παιδί δεν αισθάνεται καλά θα επιστρέφει μετά από επικοινωνία με τους γονείς στο σπίτι. Στο διάστημα πριν την αποχώρηση ο μαθητής/τρια θα παραμένει σε ειδικό χώρο, στο δωμάτιο του Τμήματος Ένταξης.
  • Σε περίπτωση τραυματισμού όλοι οι εμπλεκόμενοι κατά τη διάρκεια παροχής φροντίδας θα πρέπει να κάνουν χρήση μάσκας.
  • Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μπουκάλι με νερό, να γεμίζουν νερό από τις βρύσες, αλλά όχι να πίνουν από τη βρύση με το χέρι ή το στόμα.
  • Τα βιβλία της φετινής χρονιάς θα πρέπει να κρατηθούν από όλους, γιατί είναι πολύ πιθανό ότι θα χρησιμοποιηθούν και την επόμενη σχολική χρονιά.
  • Καλό θα είναι για όλους να μελετήσουμε το σχέδιο εισόδου – εξόδου και διαλειμμάτων από το σχολείο (βρίσκεται στη σελίδα 7), ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι από την πρώτη κιόλας μέρα επιστροφής στο σχολείο.

 

 

 

 

 

 

Κοινοποιήστε στο ...
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών

Πρόσφατα Άρθρα

Ιστορικό