Στο Ε1 ετοίμασαν και απόλαυσαν ένα …english breakfast!

Η δράση “English Breakfast” (Αγγλικό Πρωινό) πραγματοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς Φάνη Τσελίκα, αναπληρωτή καθηγητή αγγλικών και την δασκάλα της Ε1 τάξης Βασιλική Ντικμπασάνη στις 4/3/2024,  αρχικά  με ειδικό στόχο την εκμάθηση λεξιλογίου σχετικού με τις διατροφικές συνήθειες στην αγγλική γλώσσα.

 

Ένας από τους γενικότερους παιδαγωγικούς στόχους της δράσης ήταν να ενισχύσει την διαπολιτισμική επίγνωση των μαθητών της Ε1 τάξης του σχολείου  σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές των διατροφικών συνηθειών ανάμεσα στον αγγλικό και ελληνικό πολιτισμό με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο. Πιο συγκεκριμένα , η διδασκαλία των πολιτισμικών στοιχείων μιας ξένης γλώσσας  είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική και σε βάθος γνώση της γλώσσας-στόχου .Επιπλέον, η καλλιέργεια της διαπολιτισμική επίγνωσης , δηλαδή το να γνωρίζει ο μαθητής τις διαφορές και τις ομοιότητες της δίκης του κουλτούρας από τις άλλες έχει βρεθεί ερευνητικά ότι βοηθά τους μαθητές/τριες να αποκτήσουν ευαισθησία, κατανόηση, συναίσθηση αλλά και ανεκτικότητα απέναντι σε μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Επιπρόσθετα, σκοπός της παρούσας δράσης ήταν να θέσεις τις βάσεις ώστε οι μαθητές μακροπρόθεσμα να αποκτήσουν  την ικανότητα  να μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά  σε διάφορα διαπολιτισμικά περιβάλλοντα είτε εκπαιδευτικά ( πχ πανεπιστημιακές σπουδές με φοιτητές από όλο τον κόσμο) είτε εργασιακά ( πχ πολυεθνική εταιρία με συναδέλφους από διαφορές χώρες) ή όπου αυτό είναι απαραίτητο

Εκτός από τα παραπάνω, η δράση είχε ως σκοπό την διδασκαλία πραγματικών δεξιοτήτων ζωής  όπως είναι το σωστό στρώσιμο του τραπεζιού, η μαγειρική , το σερβίρισμα, το καθάρισμα  τα όποια σταδιακά οδηγούν στην αυτόνομη διαβίωσή τους ως ενήλικες.

Ένας άλλος σημαντικός σκοπός της δράσης ήταν να διαφοροποιήσει το μάθημα των αγγλικών ώστε να συμπεριλάβει όλους του τύπους μάθησης των μαθητών και συγκεκριμένα τους κιναισθητικούς τύπους μέσα από την κίνηση (πχ καθάρισμα, στρώσιμο, μαγειρική) αλλά και τους διαπροσωπικούς (μέσα από την αλληλεπίδραση με τους άλλους ). Επιπρόσθετα, είχε σκοπό να προσφέρει ένα φιλικό περιβάλλον μάθησης προς τους μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες (πχ δυσλεξία) μέσω της πολυαισθητηριακης διδακτικής προσέγγισης (συνεπλάκησαν η γεύση, όσφρηση και η ακοή στην τάξη). Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση έχει βρεθεί ότι συμβάλει στην καλύτερη κωδικοποίηση της πληροφορίας και της μεταφοράς της από την βραχύχρονη  στην μακρόχρονη μνήμη.

Εκτός από τα παραπάνω η δράση είχε ως σκοπό να δώσει περισσότερα κίνητρα για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας σε μαθητές που έχουν καλλιτεχνική φύση (πχ τους αρέσει η ζωγραφική και η δημιουργία χειροποίητων στολισμών). Τέλος, η δράση είχε ως σκοπό την καλλιέργεια σημαντικών  δεξιοτήτων του 21 αιώνα όπως της συνεργασίας, της ανάπτυξης της δημιουργικής φαντασίας/καινοτομίας (δημιουργία στολισμού πχ Big Ben μέσα από άχρηστα κουτιά παπουτσιών κλπ) και της ηγετικής ικανότητας (ορισμένοι μαθητές ανέλαβαν να οργανώσουν άλλους μαθητές πχ στο στρώσιμο τραπεζιού), δεξιότητες απαραίτητες ενός πτυχωμένους σύγχρονου πολίτη . Και, φυσικά, ο σημαντικότερος  στόχος ήταν η καλλιέργεια στενών συναισθηματικών δεσμών μεταξύ μαθητών, αλλά και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών  (φάγαμε όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι Αγγλικό Πρωινό) με στόχο την καλλιέργεια του αισθήματος της ισότητας , του ανήκειν και της ασφάλειας

Ευχαριστούμε τον διευθυντή του σχολειού μας Ευθύμη Τσιλικίδη για τη θετική στάση,  ενθάρρυνση και παιδαγωγική υποστήριξη στη δράση μας . Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς των παιδιών του Ε1 για την εμπιστοσύνη και την στήριξη υλοποίηση της δράσης μας!

Φάνης Τσελίκας

Κοινοποιήστε στο ...
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου - Σερρών

Πρόσφατα Άρθρα

Ιστορικό